Tuesday, January 3, 2012

La'ilaha ilallah.

La'ilaha ilallah..bunyi mcm simple..tapi dengan kalimah inilah kita dapat menyelamatkan diri daripada api neraka buat selama-selamanya. Banyak kelebihan kalimah ini (http://aura-hikmah.blogspot.com/2011/01/kelebihan-berzikir-kalimah-lailaha.html), (http://innerbeutifool.blogspot.com/2011/04/kelebihan-kalimah-lailahaillallah.html)

Dengan kalimah ini lah Rasulullah SAW dan para nabi a.s. menyeru umat manusia dan kalimah ini juga ditinggalkan untuk umat akhir zaman supaya meneruskan perjuangan baginda SAW. ‎"Kamu adalah umat yang terbaik yang dilahirkan untuk manusia, menyuruh kepada makruf dan mencegah dari yang mungkar, dan beriman kepada Allah..." (Surah Al-Imran ayat 110)

subhanallah..suka dgr crite d luar negara yg mane Islam d seluruh dunia semakin bkembang...(wpun agak sedih dgn negara sndiri)...Allah telah membuktikan usaha yg haq sahaja yg akan mendapat keredhaan-Nya dan menjadi asbab tersebarnya hidayat Allah SWT...memang terdapat banyak usaha utk berdakwah namun cuma satu cara sahaja yg mana Allah telah tunjukkan melalui kekasih-Nya, Rasulullah SAW..teruskan bjuang wahai pejuang sunnah Rasulullah SAW...semoga Allah memilihku utk bsama kalian.. :-)


-http://mforum.cari.com.my/viewthread.php?tid=593286&extra&page=1
-http://malay.bismikaallahuma.org/islam-makin-bersinar-di-eropah/
-http://www.iluvislam.com/inspirasi/sinar-hidayah/4047-cahaya-islam-bersinar-di-korea--selatan.html

No comments:

Post a Comment